zondag 9 november 2008

When I was in California


In september had ik het genoegen in Californië te zijn. Geheel in tegenstelling tot wat velen denken kun je daar fantastisch eten en zo mogelijk nog lekkerder drinken. Eerst even over het eten: wanneer je Amerika bezoekt MOET je echt naar de Whole Foods. Voor de liefhebber van mooie produkten en Franse supermarkten is dit echt het summum. Zoveel als mogelijk zijn de produkten van Whole Foods biologisch en dat zonder een geitenwollensokken-tintje! Veel verse artikelen, naast groenten en fruit ook mooie vis, sushi, vlees, broodjes, warme maaltijden en de onovertroffen saladebar. Vriendelijk personeel en een uitgebreid wijnassortiment. Hoewel wij dus ook voor de alcohol goed konden slagen bij Whole Foods hebben we enkele "tastings" bezocht bij wijnhuizen.
Nu was ik al fan van de Bernardus wijnen dus daar gingen we ook heen. In niets zijn wij teleurgesteld! We kregen zomaar alle wijnen te proeven (waarschijnlijk om dat we Dutch zijn, uit Europe komen doet het sowieso goed bij Amerikanen en de wortels van eigenaar Ben Pon liggen ook in Nederland) en maakten kennis met mijn nieuwe meest favoriete wijn ooit:
de Saignee de Pinot Noir 2007
Een limited edition rosé, mooi droog, fris, een klein zoetje.
Helaas bleek deze wijn niet in Nederland verkrijgbaar, maar de Sauvignon vind ik ook nog steeds een aanrader!
www.bernardus.com

2 opmerkingen:

Maaike zei

Ja ik ben ook dol op de Whole Foods. In Orlando kwam ik er per ongeluk een tegen (foute afslag op de highway). De volgende dag meteen terug gegaan en salades geschept. Heerlijk! Kan vriend die wijn niet importeren?

x

Utaste zei

het huis word al wel in nederland geimporteerd, alleen maken ze te weinig rose, drinken ze lekker zelf op...