zaterdag 29 november 2008

Tosti met taleggio

Nog eentje dan in het kader van "meer posts per maand". Sinds een vriendin in Den Haag woont, kom ik geregeld in deze stad. Elke keer weer ben ik aangenaam verrast door de vele leuke eettentjes, koffiecafé's en winkels (bijvoorbeeld DOK cookware in de Passage, daar word ik blij van). En als je daar dan toch bent, ga koffie drinken en tosti's eten bij het Achterommetje in een zijstraatje van de Passage. Onzettend enthousiaste bediening (zie je toch niet heel vaak) en je bouwt er je eigen tosti. Sinds ik daar voor de eerste keer was, maak ik thuis vaak de lekkerste tosti na: taleggio met gegrilde groente.




Bereidingstijd 20 minuten 2 tosti's

Ingrediënten:
• 1/2 courgette • 2 gegrilde paprika's (bv AH Excellent) • 90 gram taleggio • 4 bruine boterhammen

Bereidingswijze: 1. Snij de courgette in de lengte in dunne plakken (ongeveer 3-4 mm)
2. Gril de plakken courgette in de grillpan
3. Snij de taleggio in plakken van een halve centimeter (doe dit als de taleggio net uit de koelkast
komt, dan laten de plakken beter los)
4. Dep de paprika's droog met keukenpapier en snij in tweeën
5. Beleg 2 boterhammen met de de helft van de courgette, 1 paprika en de helft van de taleggio
6. Bedek met de 2 andere boterham en rooster in het tostiapparaat tot de kaas gesmolten is en
het brood mooi geroosterd

Geen opmerkingen: