zaterdag 29 november 2008

Makkelijke maaltijdsoep

Op de valreep ga ik nog even proberen om het aantal berichten voor de maand november wat uit te breiden. Zoals ik al had verwacht blijkt het best lastig om geregeld wat te plaatsen. Koken doe ik vaak, fotograferen geregeld en de precieze receptuur opschrijven bijne nooit. Al met al komt posten er dan te weinig van. In ieder geval heb ik al een goed voornemen.
Omdat het nog steeds koud is weer een soep. Een stevige, eenvoudige maaltijdsoep.


bereidingstijd 10 minuten voor ongeveer 1,5 liter soep

Ingrediƫnten:

• 1 blik van 4oo gr gepelde tomaten • 1 zakje boerensoepgroenten • 2 stengels bleekselderij • 1 pot witte bonen van 400 gr • 1 ui • peper en zout •3 el rode pesto • 500 ml bouillon

Bereiding:

1. Snipper de ui en fruit deze in wat olijfolie

2. Snij de bleekselderij in stukjes van een halve centimeter en voeg deze toe aan de ui

3. Voeg de tomaten, bonen, groenten, pesto en halve liter bouillon toe

4. Laat even goed doorwarmen op hoog vuur

5. Op smaak brengen met peper en zout

1 opmerking:

Maaike zei

Tja, bekend probleem. Al komt het koken ook nog in de verdrukking deze maand. Werken en koken gaat niet altijd samen. Deze maand ga ik mijn leven weer beteren :-)