dinsdag 11 november 2008

Wortelcake

Vies weer, bezoek, regen (dus kan niet hardlopen dus binnenactiviteit vereist) of gewoon: een blog schept verplichtingen. Heel gemakkelijk verzin ik een reden om te moeten bakken. Al een hele tijd wilde ik wortelcake maken en dankzij GoodFood vond ik een recept voor yummy scrummy carrot cake. Na 3x natgeregend te zijn, was ik wel toe aan iets wat yummy én scrummy is.



Bereidingstijd 1 uur 15 minuten (incl bakken)

Ingrediënten:
•175 gr bruine basterdsuiker • 175 ml zonnebloemolie • 3 eieren, losgeklopt • 140 gr geraspte wortel • 100 gr rozijnen • rasp van 1 sinaasappel • 175 gr zelfrijzend bakmeel • 1 tl bakpoeder • 1 tl kaneel • 1/2 tl nootmuskaat

Bereidingswijze:
1. Verwarm de oven voor op 180 graden. Bekleed een cakevorm met bakpapier
2. Meng de suiker, olie en eieren, roer door met een spatel. Voeg hierbij de rozijnen, wortel en
sinaasappelrasp
3. Meng het bakmeel, bakpoeder en specerijen. Zeef dit mengsel boven de "natte" ingrediënten en spatel goed door
4. Giet het mengsel in de cakevorm en bak in ongeveer 50-55 minuten. Test of de cake goed is door een prikker of breinaald in de cake te steken. Wanneer deze er droog uit komt is de cake goed

(een volgende keer denk ik dat ik meer wortel toevoeg en wat walnoten)
(volgens het recept bevat de cake 265 calorieën per serving, wat is een serving bij een cake? Een halve cake? Een stuk van 5 cm? Ik hoop 't....)

Bron: BBC GoodFood

Geen opmerkingen: