vrijdag 24 oktober 2008

Boterham groenten en parmezaan


Tijdens de doordeweekse lunch met de oerhollandse boterham met kaas wens ik weleens in Frankrijk of België te wonen. Een copieus middagmaal met Fruits de Mer en een glaasje wijn in een fijne brasserie past mij natuurlijk eigenlijk beter. Daarna nog een wandelingetje door een mooie jardin met mijn charmante tafelgenoot om vervolgens met de wijn nog in het hoofd weer aan het werk te gaan (hoe je dat doet is mij overigens een raadsel). In mijn weekenden heb ik meer tijd om te lunchen. Fruits de Mer wordt het toch vaak niet, maar wel maak ik dan wat meer werk van de boterham.


Bereidingstijd 15 minuten 2 personen

Ingrediënten:
•1 kleine aubergine • 1/2 courgette • 6 cherry (tros)tomaatjes • peper • zout • verse basilicum • Italiaanse kruiden • parmezaan

Bereidingswijze:
Snijd de aubergine en de courgette in blokjes van ongeveer 1 cm, bak deze in olijfolie op middelhoog vuur gaar en mooi bruin

Snijd de tomaatjes in vieren en voeg deze bij de groenten

Kruid met peper en zout en wat Italiaanse kruiden

Rooster ondertussen 2 stevige (zuurdesem) boterhammen

"Beleg" de boterhammen met de groenten. Snipper hier naar smaak parmezaan en verse basilicum over

2 opmerkingen:

Unknown zei

Heje ook frikadellen?

Maaike zei

haha, Lina en frikadellen? Dat is veel te ordinair. Garnalencroquetten dat mag wel. ;-)