zondag 8 februari 2009

Dragondressing

Hoewel ik heel erg van salades hou, heb ik eigenlijk altijd al een hekel gehad aan dressing maken. Nu ik er over nadenk weet ik niet precies waar dat aan ligt. Dressings zijn vaak makkelijk te maken, snel klaar en kunnen een salade nét helemaal af maken. Toch ben ik snel geneigd om gewoon wat olijfolie over een salade te gieten, beetje balsamico of citroensap erbij, peper, zout en klaar ben ik! Ook de Franse kant-en-klaar dressings zijn een uitkomst. Al jaren red ik mij prima op deze manier, maar ergens is er een klein stemmetje dat vind dat ik echt meer mijn best moet doen op de dressing.
Nou vooruit, ik doe een poging met 2 extra ingrediënten om mee te beginnen.


Bereidingstijd 5 minuten voor 50 ml

Ingrediënten:
•35 ml olijfolie • 10 ml citroensap • 1 tl franse mayo • 1 tl gedroogde dragon • peper • zout

Bereidingswijze
:
1. Meng de olie, het sap en de mayonaise met de dragon.
2. Breng verder op smaak met zout en peper.

Geen opmerkingen: