zondag 15 februari 2009

Salade met avocado en gegrilde courgette

In februari heb je af en toe mooie dagen waarop het weer zachter is en de lucht gewoon weer blauw. Van die dagen word ik blij. De lente lijkt in aantocht en daarmee gloort er weer hoop voor koude glazen witte wijn, salades, zomerfruit en buiten eten. Dan ren ik naar de markt en de supermarkt en koop ik groenten en fruit in overvloed. Dat rennen moet je niet al te letterlijk nemen, het is meer een gevoel van rennen. Dit alles resulteerde in de eerste maaltijdsalade van dit jaar.



Bereidingstijd 15 minuten voor 2 personen als hoofdgerecht


Ingrediƫnten:
olijfolie • balsamicostroop • 1 courgette • 2 el taggische olijven • peper • zout • 12 cherrytomaten • 50 gr kikkererwten • 1 avocado • snippers parmezaan • zakje gewassen sla van 100 gr • 1 sjalotje


Bereidingswijze:
1. Verdeel de sla over 2 borden.
2. Snij de courgette in dunne plakken en gril deze op de grillpan totdat je aan beide kanten een mooi grillpatroon ziet, laat een beetje afkoelen en halveer de plakjes.
3. Snij de avocado in blokjes en halveer de tomaatjes, verdeel over de borden.
4. Verdeel ook de courgette, de kikkererwten en het gesnipperde sjalotje over de borden.
5. Besprenkel met olijfolie en balsamicostroop en voeg peper en zout toe.
6. Snipper de parmezaan er over.


1 opmerking:

Maaike zei

Ziet er lekker uit! Ik heb zin in het voorjaar. Ik heb jouw citroencake gemaakt.