dinsdag 2 december 2008

Fijne courgette

Wanneer ik weinig inspiratie heb, val ik vaak terug op de courgette. Ik denk dat ik courgette wel als een van mijn favoriete groenten kan bestempelen. Gegrild, als soep, in een hartige taart of zoals nu gebakken.



Bereidingstijd 15 minuten 2 personen als bijgerecht

Ingrediƫnten:
•1 courgette • 1 kleine ui • 1 teen knoflook • 10 blaadjes verse basilicum • olijfolie • peper • zout

Bereidingswijze:
1. Snipper de ui en pel de knoflook, verwarm ondertussen wat olijfolie in een koekenpan
2. Was de courgette en snij deze in blokjes van 1x1 cm
3. Fruit de ui en de (geperste) knoflook
4. Voeg decourgetteblokjes toe en breng op smaak met peper en zout
5.
Bak de courgette totdat deze mooi bruin is, hak de basilicum en voeg deze op het laatste moment toe

Geen opmerkingen: