dinsdag 9 december 2008

Slim!

Het leuke van een eigen blog is dat je een platform hebt om jezelf eens even een schouderklopje te geven voor een geniale vondst. Ik weet dat ik heus niet de eerste ben die dit bedacht heeft, maar dat maakt niet dat ik mezelf minder slim vind.
Elke keer wanneer ik zest nodig heb voor een gerecht ben ik van plan de kale citroen ergens voor te gebruiken. In plaats van dat ik dat doe, vind ik de citroen dagen later keihard terug. Zie er dan nog maar eens sap uit te knijpen.

De foto toont de simpele maar doeltreffende oplossing: het ijsblokjeszakje!
Pers de citroen en giet het sap in een ijsblokjeszakje, knoop dicht en vries in. Zo heb je altijd citroensap in huis.

3 opmerkingen:

Maaike zei

Goede tip! Ik doe dit weleens met restjes wijn. De wijnblokjes kun je dan voor sauzen gebruiken. Met citroen had ik dat nog niet bedacht. X

Utaste zei

Dat is inderdaad ook een goede, alleen hebben wij niet zo vaak restjes wijn...

Unknown zei

Hihi, wat lief zijn jullie.